O nas

 

Żyjemy w czasach gwałtownych przemian gospodarczo-społecznych.

 

Błyskawicznie postępująca rewolucja przemysłowa 4.0 automatyzuje miejsca pracy. Sztuczna inteligencja zaczyna do złudzenia przypominać jej ludzki odpowiednik; kwestią czasu zdaje się być moment, gdy na dobre opuści dolinę niesamowitości (uncanny valley), a fikcja z powieści Stanisława Lema stanie się faktem.

Dzięki rozwiązaniom Internet of Things – rynkiem silnie napędzanym przez polskie startupy – otaczające nas przedmioty, za pomocą połączeń internetowych, zyskują możliwość natychmiastowej komunikacji z ludźmi i innymi obiektami. Na horyzoncie wyłania się idea „Smart” – Smart Cities, Smart Industry, Smart Cars (…), której celem jest zwiększenie wydajności i usprawnienie energooszczędności komunikacji czy wypoczynku.

Transakcje dokonywane za pośrednictwem kryptowalut stopniowo odbierają prymat tradycyjnym metodom płatniczym. Na sile przybiera również ekonomia współpracy wypierająca posiadanie przedmiotów na rzecz ich współdzielenia. Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości w otaczającym nas świecie pojawiać zaczynają się hologramy rodem z Gwiezdnych Wojen; dostarczając różnorakich informacji, częściowo wyręczają nas w pracy i codziennych obowiązkach. Wirtualna rzeczywistość umożliwia z kolei wykreowanie własnej cyberprzestrzeni na wzór Rick and Morty; teoretycznie jedynym ograniczeniem takiego świata zdaje się być wola twórcy. Pilnie przyglądając się wszystkim powyższym przemianom, skupiamy się na dwóch ostatnich zagadnieniach.

Headtrip specjalizuje się we wdrażaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w biznesie oraz edukacji. Łącząc oprogramowanie z urządzeniami i specjalistyczną wiedzą, tworzymy szyte na miarę systemy informatyczne. Działalność spółki opiera się na:  

  • tworzeniu aplikacji wirtualnej rzeczywistości (w skrócie: VR) i rozszerzonej rzeczywistości (w skrócie: AR) o charakterze szkoleniowym, w pełni interaktywnym i zaawansowanym wizualizacyjnie; wykorzystywane w przemyśle ciężkim, biurach projektowych i inżynierskich oraz edukacji wyższej i wczesnoszkolnej 
  • sprzedaży na rynku krajowym kompletnych stanowisk VR / AR, które składają się z: wysokiej mocy obliczeniowej stacji roboczej, gogli VR /AR oraz specjalistycznych urządzeń peryferyjnych (np. rękawic, kombinezonów oraz modułów eye-tracking). Do tej pory pomyślnie zainstalowanych zostało ponad sto stanowisk, które wykorzystywane są przez uczelnie wyższe (Politechnika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Politechnika Śląska), biznes (Krakodlew SA, GE Healthcare, Applycapnor Sp. z o.o., Qumak SA, Euvic Sp. z o.o., G2A i inne.) oraz instytucje kulturowe (Manggha).
  • świadczenia usług o charakterze doradczym w kwestiach związanych z wdrażaniem technologii VR i AR. 

Stawiamy szczególny nacisk na bliską współpracę z klientem, przez co nasze rozwiązania cechują się przystępnością doświadczeń, w szczególności dla osób rozpoczynających przygodę z nowymi technologiami. Powodem jest projektowanie schematów doświadczeń w oparciu o najlepsze rozwiązania (User Experience) oraz projektowaniu intuicyjnych interfejsów graficznych (User Interfaces). Główną cechą wyróżniającą nas od konkurencji jest to, że klient końcowy otrzymuje kompleksową usługę: tj. aplikację szytą na miarę, odpowiednio dobrany sprzęt oraz wsparcie w trakcie dalszej eksploatacji systemów. Aplikacje które tworzymy cechują się wysokim poziomem immersji, interaktywności i dokładności wizualnej. Dysponujemy rozległą siecią kontaktów wśród uczelni wyższych przez co mamy okazję na współpracę naukową z wybitnymi specjalistami; pozwala to nam uzyskać znaczną przewagę rynkową nad większością pozostałych krajowych podmiotów o podobnym profilu, które skupiają się najczęściej na aspekcie komercyjnym.

Decydując się na współpracę z headtrip otrzymują Państwo wsparcie na trzech poziomiach: specjalistycznego sprzętu, dedykowanego oprogramowania oraz praktycznego know-how.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi realizacjami.