O projekcie

Uruchomiona w 1966 roku jako wydział wlewnic na terenach ówczesnej Huty Lenina w Krakowie, a następnie przekształcona w spółkę akcyjną, firma Krakodlew SA specjalizuję się w produkcji osprzętu lejniczego.

Praca na terenie odlewni nacechowana jest różnorakimi zagrożeniami dla zdrowia pracowników – ekstremalne temperatury, ważące do kilkudziesięciu ton wielkogabarytowe obiekty czy występujące w powietrzu zapylenie.

Mając na uwadze zachodzące zmiany technologiczne, firma zdecydowała się stworzyć wirtualny symulator pracy suwnicy, który obrazowałby w bezpiecznym środowisku sposób działania urządzenia.

Zadanie

Symulator zaprezentowany miał zostać na targach branżowych. Z tego tytułu limit czasowy doświadczenia ustalony został na poziomie 15 minut dla jednego gracza. Charakter aplikacji musiał być więc dynamiczny, a mechanika rozgrywki prosta i przystępna. Naszym celem było uniknięcie sytuacji w której użytkownik gubiłby się w gąszczu specjalistycznej wiedzy i skomplikowanych procesów. Jednocześnie planowaliśmy przekazać jak najwięcej kluczowych informacji dotyczących firmy Krakodlew oraz zagwarantować maksymalną interaktywność.

Rozwiązanie

W celu zrealizowania koncepcji przeprowadziliśmy szereg operacji: stworzyliśmy modele 3d, zaprojektowaliśmy otoczenie, zaprogramowaliśmy interakcje, dodaliśmy efekty specjalne, opracowaliśmy wirtualny interfejs graficzny oraz nagraliśmy narracje lektorską.

W trakcie realizacji projektu kładliśmy szczególny nacisk na ciągłą iterację wypracowanych przez nas rozwiązań wraz z klientem. W efekcie aplikacja cechowała się intuicyjnością obsługi wśród osób z grupy docelowej firmy.

Efekt prac został zaprezentowany na 73. Międzynarodowym Kongresie Odlewnictwa odbywającym się w Centrum Kongresowym ICE.